Monday, October 1, 2018

Royal Kedah Perlis State Tours for PATA Delegation

Catatan.. Mohd Asri Redha
Tarikh.. 15 - 17 Sept.2018..

Alhamdulillah, selain LADA mengatorkan program PATA Travel Mart 2018 di Pulau Langkawi, masa yang terluang selepas tamat PATA, LADA telah mengatorkan lawatan khas yang di dinamakan Royal Kedah Perlis State Tours dimana lebih 50 orang peserta PATA Travel Mart dari pelbagai negara dunia seperti  dari Brazil,India, Slovenia,Bulgaria, Vietnam, Norway , New Zealand,Rep. Cheznya, Lebanon, , USA, Spain, UK, Fraance, Rusia, Ukraine,Japan, Belgium, Poland, China, Argentina, Thailand,, Canada, Bulgaria, Saudi Arabia,, Philipina, Itali dan Mexico telah dibawa melawat tempat-tempat menarik dan bersejarah di Daratan Kedah dan Perlis. Lawatan-lawatan ini mendapat sokongan kerajaan Negeri Kedah dan keluarga DiRaja Kedah dan Perlis

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah dan Tuanku Sultanah Kedah telah perkenan berangkat meraikan tetamu-tetamu PATA dari seluruh dunia ini dengan Jamuan Makan Malam di Restoren Berputar Menara Alor Setar.   Semoga Kedah tersemat dihati mereka dan boleh mengaturkan lawatan-lawatan dari negara mereka ke Kedah dan khususnya ke Pulau Langkawi.

Tetamu-tetamu penting  yang kebanyakan terdiri dari pemilik syarikat berkaitan pelancongan dinegara masing-masing  ini telah  dibawa oleh Urusetia LADA ke tempat-tempat lawatan bersejarah dan menarik disekitar Alor Setar dan Sungai Petani serta juga ke negeri Perlis.

Antara tempat lawatan yang diperkenalkan kepada pelawat-pelawat ini ialah di Balai Seni Lukis, Galeri Muzium Diraja, Medan Bandar, sekitar Alor Setar, Muzium Padi Gunung Keriang
Lawatan tapak bersejarah  Sg. Batu Lembah Bujang, 'magrove tour at Semeling Jetty' manakala di Perlis pula melawat Istana Arau Perlis  dan lawatan Gua Kelam Perlis disamping Taman Herba.

Di Istana Arau Perlis, tetamu khas ini telah diraikan oleh YTM Tuanku Raja Muda Perlis yang sudi mengadakan majlis Hi Tea bersama mereka disamping disajikan dengan persembahan-persembahan kebudayaan dan hiburan.










Menyusuri Sungai Merbok





No comments:

Post a Comment