Wednesday, December 11, 2019

Mencari Ketenangan Jiwa .. Di Alam Persaraan

Catatan.. Mohd Asri Redha
Tarikh.. 29 Ogos 2019.
Tempat.. HiG Hotel, Kuah Langkawi.

Assalaamualaikum wbt.. dan Selamat Siang... buat saudara2 rakan  maya saya..
Hari ini saya meluangkan masa yg ketat ini mengikuti seminar pra persaraan anjuran UUM,Sintok.. Walaupun usia persaraan saya 2 tahun lagi, tapi sengaja saya ambil kursus ini untuk manafaat diri sebagai persiapan untuk menghadapi ssat persaraan nanti.. Itupun jika umur dilanjutkan usia oleh Allah SWT..

Satu perkara penting yg  saya belajar dari seminar ini ialah bagaimana mencari kedamaian dan kebahagiaan selepas bersara. Ini yg penting pada saya... adakah kita bahagia bila bersara..  bukan semua orang rasa bahagia bila bersara.. Banyak panduan berguna saya perolehi dari seminar ini...













No comments:

Post a Comment