Saturday, May 20, 2017

Hobi Orang Kaya : Bermotosikal

Catatan.. Mohd Asri Redha
Tarikh: 12 - 14 Mei 2017
Tempat: Sekitar jalan utama pulau Langkawi
Dataran LADA, Laman Padi, Dataran Lang
Royal Langkawi International Bike Festival 2017

Saya katakan hobi ini untuk orang kaya  juga kerana kalau orang ini tidak ada duit takkan sekali dia boleh pakai motor yang besar sebegini. Pertama kerana harganya memang mahal, paling kurangpun RM40K sebuah, dan ada sampai mencecah ratusan ribu Ringgit Malaysia. Maknanya ada duit lebih la tu.. sebab itu boleh beli. Keduanya perbelanjaan maintenance nya memang tinggi disamping menggunakan minyak yang agak banyak juga.  Kalau sanggup menghadapi cabaran itu, berbaloi la kalau membeli, apatah lagi ditambah dengan minat .. Namun tak semestinya kaya sahaja boleh pakai, orang biasa-biasa pun boleh pakai

Fakta : Lebih 598 biker telah mengambil bahagian dan bergerak secara berkonvoi keseluruh Pulau Langkawi ini. Festival ini telah mendapat pengikhtirafan dari 'Malaysian Book Of Records for Most Number in A Convoy in Malaysia'.  Konvoi ini mengambil masa 1 Jam 5 minit untuk melengkapkan keliling satu pulau ini. Peserta konvoi bermotosikal mewah ini datang dari Thailand, Singapore dan Malaysia.

Selain aktiviti konvoi dan pameran motor-motor besar ini, juga diadakan pelbagai aktiviti di Tapak Letak Kereta Lada seperti Pertunjukan Kebudayaan,  Persembahan Artis,  Persembahan TATU, sesi bersama pakar motorsikal, Pertunjukan Stunt Women..


https://youtu.be/gBzdy-7A4jQ
You Tube.. RLIBF 2017.. klik saja


Yang ini susah mau cakap.. Katanya yng buat moto ini dari Amerika.. 



















No comments:

Post a Comment