Tuesday, June 6, 2017

Memberi Bila Ada.. Pahala berlipat Ganda

Catatan: Mohd Asri Redha
Tarikh: 24.05.17

Assalaamualaikum wbt... Selamat Siang

Alhamdulillah..  tengahari ini saya berkesempatan bersama sama dgn semua imam2 seluruh Langkawi..  Sebagai memenohi tanggungjawab sosial LADA terhadap komuniti tempatan.. satu majlis penyerahan sumbangan kewangan kepada 31 masjid diseluruh daerah Langkawi telah diadakan dikompleks LADA.

Sumbangan Ramadhan ini adalah dari pihak LADA melalui anak syarikat LADA iaitu Panorama Sdn Bhd , Pejabat ICU dan sumbangan peribadi CEO LADA sendiri.  Adalah diharapkan dengan sumbangan ini akan dapat menyemarakkan lagi pengimarahan masjid2 di Pulau Langkawi ini. LADA dan komuniti tidak dapat dipisahkan..  Apa-apa aktiviti LADA sudah tentunya melibatkan komuniti tempatan. Masjid merupakan sebuah institusi yang unggul yang memainkan peranan yang besar kepada pembangunan masyarakat terutama dalam mengujudkan persefahaman dan perpaduan dikalangan ahli masyarakat disamping mempertingkatkan lagi keimanan setiap ahli masyarakat.

Semoga sambutan dan aktiviti keugamaan di bulan Ramadhan Al Mubarak ini semakin bertambah meriah dengan segala macam peribadatan yang boleh dilaksanakan dengan lebih banyak lagi untuk mengumpul sebanyak mungkin pahala yang terbuka seluas-luasnya untuk umat Islam menggapainya...

Terima kasih 

No comments:

Post a Comment