Wednesday, December 11, 2019

Langkawi Swimming Festival 2019 .. Cabaran kepada ketahanan mental dan fizikal

Catatan : Mohd Asri Redha
Tarikh : 01 November 2019

Langkawi sekali lagi diceriakan dengan program Langkawi Swimming Festival 2019 yang berlangsung pada 1 Disember 2019 bertempat di Pantai Tanjung Rhu Langkawi.

Ini merupakan  acara yang dilaksanakan untuk memberikan imej dan promosi Langkawi sebagai antara destinasi pulau yang amat bersesuaian bagi penganjuran sukan air. Persekitaran pantai dan laut yang semulajadi ada di Pulau ini amat selamat untuk penganjuran sukan air seperti ini. Kejohanan ini melibatkan jarak renangan dalam 3 kategori iaiitu berjarak 8 km, 4 km, dan 1.5 km..  Kalau tanya saya jarak mana yang saya boleh... mana-mana kategori pun tak boleh.. memang saya tidak pandai berenang sejauh itu... takat mengapongkan diri 10 minit ke 15 minit bolehlah.. yang lain... lupp terus kalau lama.

Kejohanan ini melibatkan penyertaan peserta-peserta dari dalam dan luar negara yang sesuai untuk semua peringkat umur dan kemampuan. Kanak-kanak juga turut disediakan jarak yang sesuai iaitu 400 meter yang menerima penyertaan yang bagus juga. Ini adalah untuk memperkenalkan dan menggalakkan penyertaan kanak-kanak dalam sukan renangan yang semakin popular sejak akhir-akhir ini.Langkawi Swimming Festival.LFS 19 merupakan siri terakhir bagi musim 2019 Malaysia Open Water Swim Series'  dimana ia menentukan Juara bagi tahun 2019.

LADA telah bekerjasama dengan Tough Grilla Ventures dan SWIMOM dalam menjayakan program yang amat berprestij ini..
















No comments:

Post a Comment