Tuesday, July 24, 2018

SYOKNYA LADA RAYA .. 2018

Catatan : Mohd Asri Redha
Tarikh : 23 Julai 2018


Bagus, dan lazat minuman nii..
Assalaamualaikum WRT.. Selamat Siang...
Apa khabar saudara-saudara ku yang amat mulia disisi Allah SWT... Saya berdoa semoga kita semua sihat walafiat... Kita tidak jemu-jemu berdoa .

Bulan Syawal baru sahaja berlalu.. Sepanjang bulan Syawal, sana sini ada aktiviti rumah terbuka raya sempena meraikan kejayaan mengerjakan ibadah Puasa bulan Ramadhan ..

Disamping itu sudah tentunya program rumah terbuka raya ini akan mengeratkan lagi talian persaudaraan sesama insan bila boleh ketemu dalam program-program seperti ini. Kalau hendak pergi ziarah  ke setiap rumah  sudah tentu tak banyak yang boleh diziarahi... Melalui rumah terbuka sahaja lah ramai sahabat-sahabat dan saudara mara dapat berkumpul  dan interaksi mesra mudah dilakukan.

Seperti mana tradisi sebelum ini LADA juga tidak ketinggalan dalam menganjurkan program 'Open House' Raya Aidil Fitri dengan bertemakan #Syoknya Raya LADA . Program ini telah diadakan pada 11 Julai 2018 di pekarangan LADA sendiri. Ianya dihadhiri oleh lebih 1000 orang jemputan yang terdiri dari kakitangan dan keluarga anggota LADA, ketua jabatan, penggiat industri pelancongan Langkawi, pemimpin-pemimpin tempatan, pelanggan-pelanggan LADA, rakan-rakan korporat LADA dan yang berkepentingan dengan LADA.

Alhamdulillah,  majlis Open House LADA telah berjalan dengan lancar dan semuanya syok2 dan seronok2 belaka  datang meraikannya dalam majlis ini  . Dalam majlis yang sama juga LADA tidak lupa dalam meraikan anak-anak yatim, anak tahfiz, dan mereka yang kurang berkemampuan dengan menjamu mereka makan makanan yang enak-enak dan pemberian bantuan wang serta barangan yang bersesuaian.

Pelbagai jenis makanan dihidangkan pada tetamu-tetamu yang hadhir seperti nasi putih, daging rebus, sambal keisik, ayam masak merah, mee , laksa, satey , nasi himpit, lontong, lemang , ketupat, rendang, pelbagai minumkan panas dan sejuk, nugget sosej, ayam goreng, apab balik, aneka biskut raya, aiskrim, buah-buahan dan 10 ekor kambing panggang. Semua diuruskan sendiri oleh anggota kerja LADA  melalui permaufakatan sesama mereka.

Majlis ini diserikan lagi dengan penganjuran pertandingan karaoke nyanyian lagu-lagu raya dikalangan anggota kerja LADA.

Tahniah juga saya ucapkan kepada Gerai Makanan Gabungan Unit Audit Dalam/Undang2/Integriti yang telah berjaya menjadi Johan Gerai terbaik.. Kreativiti dan usaha mereka telah membuahkan kejayaan.. Dalam pertandingan-pertandingan seperti Gerai Terbaik dan Karoeke sebenarnya bukan hadiah yang menjadi buruan, tapi sebenarnya penglibatan dari anggota kerja itu yang penting. Kerjasama dan kerajinan anggota itu terserlah dalam aktiviti-aktiviti seperti ini.. Itu yang penting. Semangat kerja berpasukan dan kesukarelaan amat penting bukan sahaja untuk program ini tapi juga untuk program-program lain yang banyak diadakan dan juga dalam kerja harian di pejabat.

ok , itu saja berita saya.. sorry kerana terbaca cerita saya ni..



Entah lagu apa depa
nyanyi tu..tak tau la.
Hentam saja laa. janji
#syoknyarayaLADA#





semuanya syok beraya


No komen

Letih buat penilaian gerai terbaik, rehat sat

Makan sungguh daging kambing bakar ni.. tengok dalam pinggan tu

Terima kasih YB ADUN Kuah yang juga sudi datang
beraya bersama LADA dan menyampaikan hadiah

Terima kasih kepada YB ADUN Air Hangat sudi datang

Pemberian duit kepada anak-anak pengunjung yang hadhir beraya

Ini pemilik gerai yang berjaya menjadi Johan Gerai Tercantik dan Kreatif

Teka sendiri la siapa yang berbaju kuning tu...

No comments:

Post a Comment