Monday, August 20, 2018

Lawatan Update Produk Pelancongan Langkawi

Catatan:  Mohd Asri Redha
Tempat:  Langkawi Nature Park,


Assalaamualaikum WBT.. Selamat Siang..  Sebagai sebuah Pulau yg terkenal dengan keunikan semula jadi yg menjadi tarikan pelancongan.. ianya perlu kekal sebagai tempat tumpuan pelancongan..   Untuk mengekalkan Pulau ini sentiasa menjadi tumpuan pelawat sudah tentu segala produk2 pelancongan yg ada di Pulau Langkawi ini samada produk alam semulajadinya atau produk ciptaan manusia kena di pertingkatkan, ditambah baik atau produk baru... Jika tidak pelawat2 akan beralih ketempat2 lain yg lbh menarik dan menawarkan pakej yang luar biasa. LADA sebagai sebuah agensi2 Kerajaan yg salah satu fungsi utamanya adalah mempromosikan Pulau ini sebagai Pulau pelancongan terkenal sudah tentu berusaha bersungguh sungguh untuk tumpuan ini.. Sebab itu pengetahuan mengenai produk2 pelancongan dipulau ini perlu di'update' dari masa kesemasa  supaya memudahkan promosi2 dilaksanakan.. 
Hari ini saya bersama-sama anak buah telah berkesempatan untuk melawat ke satu lagi produk pelancongan yang baru iaitu Langkawi Nature Park. Menarik dan menghiburkan bila melawat tempat ini kerana disajikan dengan tempat yang menarik dan pelbagai binatang-binatang dipamerkan disini. Disamping itu pengunjung juga boleh bermesra dan bermain-main dengan sebahagian binatang-binatang yang ada dalam kawasan Langkawi Nature Park ini.. Gambar2 yang saya paparkan ini jelas menunjukan bagaimana seronoknya melawat taman ini... 

Semoga dengan adanya Langkawi Nature Park ini akan menarik lebih ramai lagi pengunjung untuk datang melancong ke Pulau Langkawi ini , kerana ini merupakan produk baru pulau pelancongan ini dan semestinya menjadi satu kerugian jika tidak datang mengunjunginya..

Itu saja catatan saya..

















No comments:

Post a Comment