Monday, April 22, 2019

Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Memikul

Catatan.. Mohd Asri Redha
Tarikh.. 07 Mac 2019


Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.. melihat anak2 buah di Sykt Panorama Langkawi SB membuat kerja2 'major maintenance' kat Cable Car terasa mudahnya kerja kita kat opis saja.. dengan kudrat dan kemahiran yg ada mereka melaksanakan tugas dengan terbaik... malahan 'team' teknikal yg mengetuai kerja2 ini iaitu Sykt Dopplemayr dari Austria memuji akan kecekapan, kemahiran,  kerajinan dan kerjasama berpasukan dari 'team' teknikal 'cable car'.. malahan mereka buat perbandingan dengan tenaga kerja Korea Selatan dimana syarikat itu ada buat penyelenggaraan juga di Korea tapi orang Korea kata depa tak sebaik orang kita.. kerja depa ikut 'time' tidak ada lebih2 dan tidak berapa rajin dan tak mahir  serta sebahagian besar langsung tidak faham bahasa Inggeris.


Tahniah saya ucapkan buat team PLSB.. Anda berjaya menaikkan imej orang Malaysia di luar sana..


Apa-apa pun menguruskan perkhidmatan kereta kabel amat berisiko. Sebab itu keselamatan amat diutamakan dan penyelenggaraan mengikut jadual tidak boleh diabaikan sama sekali..  walau kosnya amat tinggi..


Alhamdulillah.. berkat kerjasama semua pihak , operasi 'cabel car' akan dapat dijalankan semula lebih awal dari jangkaan. Minggu depan boleh mai naik kereta kabel.




KESELAMATAN TETAP MENJADI PUJAAN HATI KITA SEMUA... 😁



























































No comments:

Post a Comment